Omnichannel

header-omnichannelDe markt als in de fysieke plaats waar vraag en aanbod samenkomen is al lang niet meer de enige plaats om producten en diensten  te verhandelen. De markt is tegenwoordig overal aanwezig door een veelheid aan kanalen (en apparaten). De markt zit in je telefoon, op je tablet, op de bank, op Facebook…. Daar goed mee omgaan vergt een weldoordachte omnichannel strategie.

Klant uitgangspunt bij omnichannel

Omnichannel ja of nee, de klant vormt altijd het uitgangspunt. Waar bevindt de klant zich (kanalen)? Wat doet hij of zij daar? Waarmee (met welk apparaat) is het contact? Hoe kunnen we een naadloze ervaring bieden over de kanalen die we kiezen? Het is maar een greep uit de vragen waar we samen met u antwoorden op gaan zoeken.

Het gaat óók om geld verdienen

Het uiteindelijke doel is meer tevreden klanten die meer besteden dan voorheen. Dat is althans óns uitgangspunt als we met deze strategieën aan de slag gaan. Dat kan overigens soms ook het terugbrengen van het aantal kanalen betekenen! Soms kan je alleen op die manier die naadloze en geweldige ervaring bieden die tot meer omzet zal leiden.

Caldera Group heeft vele organisaties geholpen met het bouwen van een omnichannel marketingsysteem gericht op creëren, vasthouden en ontwikkelen van klanten. Wilt u eens sparren over de mogelijkheden? Bel 085 485 1000 of mail ons voor een vrijblijvend gesprek over uw uitdagingen.

Of klik hier voor de hele uitzending