Online marketing rapportage

Om de marketingcampagnes zo specifiek mogelijk in te richten en er het hoogst mogelijke resultaat uit te halen werken we dagelijks aan het opstellen van zeer klantspecifieke marketing rapportages waarin online en offline samenkomt. De rapportage laten zien of de doelstellingen behaald en nog belangrijker: op welke manier.

Onze online marketing rapportage in vijf stappen

  1. Voordat er een heldere rapportage opgesteld kan worden moet natuurlijk eerst  het grote doel van het bedrijf gedefinieerd worden. Daarna moet per marketingkanaal (website, SEO, SEA, social, email) gekeken worden of ze dit doel dienen en op welke manier.
  2. Om hier inzicht in te krijgen gaan we met jullie om tafel. Dit doen we met een KPI sessie waarin we alle doelen helder proberen te krijgen. Onder de grote doelstellingen vallen de KPI’s. Deze key performance indicators geven inzicht in de voortgang van de doelen. Welke statistieken of gegevens ga je gebruiken om je succes te meten? Wat moeten we hiervoor implementeren of wat is er al beschikbaar? Tijdens deze sessie komt alles ter sprake dat belangrijk is voor de interpretatie van de data en het begrijpen van de doelen. Alleen op deze manier weet iedereen binnen het marketingteam waar we naar toe werken. Deze KPI sessie is ook belangrijk om alle neuzen zowel binnen het bedrijf als binnen de marketingafdeling dezelfde kant op te krijgen.
  3. Verder gaan we kijken waar er mogelijkheden zijn om deze doelen snel te bereiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een nieuwe of verbeterde website, het starten van advertenties, het organiseren van een evenement of het inzetten van social media.
  4. De volgende stap is het maken van een nulmeting. Wat is er tot nu toe al bereikt en welk punt gebruiken we om de resultaten van aankomende periode te beoordelen en te vergelijken? We weten nu wat de doelen en de KPIs zijn. Nu moeten we deze nog meetbaar maken. Door te kijken naar de nulmeting kunnen we de doelen van de KPI’s vastleggen. De KPI is bijvoorbeeld: wij willen meer bezoekers naar de website. Door hier een doel van 10.000 aan te hangen kun je gedurende het hele jaar zien of je op de goede weg bent en weet je wanneer je bij moet sturen of je campagnes moet verbeteren.
  5. De online marketing rapportage: onze klanten krijgen maandelijks een rapportage met concrete optimalisatiepunten die volledig toegespitst zijn op het behalen van de doelen. Als alle neuzen dezelfde kant op staan bereik je meer. Met de maandelijkse rapportage kun je dus alle relevante kanalen optimaliseren om zo de resultaten te verbeteren.

Vragen over onze rapportage?

Als je vragen hebt over onze online marketing rapportage of graag eens een voorbeeld wilt zien, neem dan contact met ons op!

"Wij zochten het bekende schaap met de vijf poten. Na enkele gesprekken heeft Caldera Group een presentatie gegeven, waarin duidelijk naar voren kwam, hoe wij op het gebied van Marketing & Communicatie stappen vooruit kon maken. Geen glad verhaal, maar “down-to- earth”, helder en inzichtelijk. Ideaal, een fixed price contract en in plaats van 1 persoon, een team professionals tot onze beschikking."
Anneke de BoomDirector Recruitment bij TMNS
VRIJBLIJVEND DE MOGELIJKHEDEN BESPREKEN

mail@calderagroup.nl / +31 85 48 51 000

* = Verplicht

2source4
Loket.nl
TMNS
Redmax
WEBR
Picqer
Finance Idea's
Sales Plus
TJIP
Virtual Affairs